UPL-1 (4) (archiwalny) (od I 2015)  Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej

UPL-1 (4) (archiwalny) (od I 2015) Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej

4.9(9)
47 401
Wersja: (4)
Obowiązywał od 01.01.2015 do 31.12.2015

Do czego stosuje się UPL-1 (4)

Pola jasne wypełnia płatnik, pola ciemne wypełnia urząd skarbowy. Wypełniać na maszynie, komputerowo lub ręcznie, dużymi, drukowanymi literami, czarnym lub niebieskim kolorem.

Formularz UPL-1 należy złożyć w urzędzie skarbowym w formie papierowej wcześniej przed planowaną wysyłką e-deklaracji.

Formularz UPL-1 składa podatnik, płatnik lub inkasent udzielający pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w formie elektronicznej.

UPL-1 należy składać w urzędzie skarbowym, właściwym w sprawach ewidencji podatników i płatników podatków.

Druk UPL-1 służy ustanowieniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej elektronicznej do systemu e-deklaracje. Jeśli chcemy upoważnić osobę trzecią, która posiada własny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, do wysyłania w naszym imieniu e-deklaracji, musimy zgłosić ją do Urzędu Skarbowego przy pomocy formularza UPL-1. Formularz UPL-1 powinien być podpisany zgodnie z reprezentacją wynikającą z Krajowego Rejestru Sądowego.

Uzyskane upoważnienie to jest ważne bezterminowo. Upoważnienie cofamy na formularzu OPL-1.

Więcej informacji dotyczących druku znajduje się na stronie www.upl-1.pl

Podstawa prawna

- Art. 80a 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz.60, z późn. zm.); - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz wzoru zawiadomienia o odwołaniu tego pełnomocnictwa (Dz.U. 2014 poz. 1847) - załącznik nr 1.

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Bezpłatny
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.