SD-ZP/A (2) Informacja o pozostałych składnikach przedsiębiorstwa

Druk SD-ZP/A (2) Informacja o pozostałych składnikach przedsiębiorstwa

0(0)
48 041
Wersja: 2
Obowiązuje od 22.07.2024

Do czego stosuje się SD-ZP/A (2)

Formularz SD-ZP Zgłoszenie o nabyciu własności przedsiębiorstwa lub udziału w nim składa nabywca przedsiębiorstwa lub udziału w nim, w terminie 6 miesięcy od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku, zarejestrowania aktu poświadczenia dziedziczenia lub wydania europejskiego poświadczenia spadkowego.
Miejsce składania: Urząd skarbowy, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawie podatku od spadków i darowizn wykonuje swoje zadania.

Objaśnienia do wypełnianego formularza: 
W poz. 4 należy podać dzień śmierci spadkodawcy.
W poz. 5 należy podać dzień uprawomocnienia się orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku, zarejestrowania aktu poświadczenia dziedziczenia lub wydania europejskiego poświadczenia spadkowego.
W pozycji 46 należy wskazać udział w ułamku zwykłym.
W części G należy wskazać wyłącznie rzeczy lub prawa majątkowe, które według stanu na dzień śmierci przedsiębiorcy wchodziły w skład nabytego przedsiębiorstwa.
W kolumnie b należy wskazać udział w ułamku zwykłym, a w przypadku nabycia całości 1/1.
w poz. 59 należy wskazać, czy jest to budynek mieszkalny, czy niemieszkalny. W przypadku wskazania budynku niemieszkalnego dodatkowo należy podać, czy jest to budynek biurowy, handlowo-usługowy, hotelowy, magazynowy lub inny.

Poradnik na e-pity.plpodatek od darowizny a PIT

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zgłoszenia o nabyciu własności przedsiębiorstwa (Dz.U. 2024 poz. 936)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
e-wysyłka
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.