EOPKF Ewidencja oczywistych pomyłek na kasie fiskalnej

EOPKF Ewidencja oczywistych pomyłek na kasie fiskalnej

0.0(0)
4676
Wersja: 07.06.2018

Do czego stosuje się EOPKF

Od 1 października 2013 r. wprowadzona została formalna zasada wskazująca, że błędy i oczywiste pomyłki, które wystąpiły na kasie fiskalnej i zostały rozpoznane po zapisaniu transakcji w pamięci kasy (zakończeniu transakcji) ujmuje się w osobnej ewidencji.

Ewidencja powinna zawierać co najmniej:

  • błędnie zaewidencjonowaną sprzedaż (wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego);

  • krótki opis przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki.

Ewidencja powinna zawierać dane transakcji poprzez dołączenie do ewidencji oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka.

Dotychczas nie istniał wynikający z przepisów prawa obowiązek prowadzenia takiej ewidencji, niemniej prowadzone były one jako element wyjaśnienia zmian w wartości obrotu na kasie i były akceptowane przez organy podatkowe jako tzw. zeszyty korekt (por. np. interpretację Naczelnika Urzędu Skarbowego w Łomży, sygn. akt PP/443-101/06).

Podstawa prawna

Par. 3 pkt 5 rozporządzenia z dnia 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. 2013, poz. 363).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.