Formularz wypełnia się w języku polskim, czytelnie, na maszynie, komputerowo lub ręcznie, wielkimi, drukowanymi literami.
W wypadku gdy po stronie zastawnika, zastawcy, dłużnika występuje spółka cywilna, we wniosku o wpis do rejestru wymienia się wszystkich wspólników tej spółki. Nazwy i innych danych spółki nie podaje się we wniosku.
Pole, w którym nie wpisuje się żadnych danych, przekreśla się w sposób uniemożliwiający późniejsze dopisywanie.
W polu /1/ wskazuje się sąd, w którym składa się wniosek o zmianę wpisu, a w polu /4/ należy podać numer pozycji rejestru zastawów, pod którym zastaw został wpisany.
W Części 1 „Wnioskodawca”:
Jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika, w polach od /1.10/ do /1.16/ wpisuje się dane dotyczące tego pełnomocnika.
W wypadku gdy wniosek dotyczy zmian tylko niektórych z rubryk, wypełnia się tylko te części formularza, które przewidziane są do wskazania tych zmian. Pozostałe części formularza należy przekreślić.
W Części 2 „Zmiany w rubrykach 2, 3, 4”:
„Wpis aktualny ujawniony w rejestrze” oraz wypełnia się pola części D „Wpis wnioskowany”, podając w polu /1/ („Numer podmiotu w rubryce”) kolejny numer podmiotu w danej rubryce wynikający z liczby już ujawnionych w tej rubryce podmiotów (uwzględniając podmioty wykreślone).Pola, w których nie dokonuje się żadnego wpisu (np. pole /14/ „numer lokalu” w wypadku gdy adres nie zawiera takiego numeru), należy przekreślić;
a) i b) zakreśla się jednocześnie, gdy wniosek dotyczy wykreślenia jednego podmiotu i wpisania w jego miejsce nowego podmiotu. W tym wypadku wypełnia się pola części C „Wpis aktualnie ujawniony w rejestrze”, w którym ujawnia się dane wykreślanego podmiotu, a w części D „Wpis wnioskowany” wskazuje się dane nowego podmiotu;
c) zakreśla się, gdy wniosek dotyczy dokonania zmian w treści pól dla podmiotu już ujawnionego w rejestrze, w danej rubryce (wykreślenia, uzupełnienia, zmiana wpisów w poszczególnych polach). Pola części C „Wpis aktualny ujawniony w rejestrze” wypełnia się danymi podmiotu zgodnie z aktualnym wpisem w rejestrze; pola części D „Wpis wnioskowany” wypełnia się poprzez wskazanie danych podmiotu jakie mają być ujawnione w rejestrze po dokonaniu zmian (z zachowaniem numeru podmiotu w polu /1/). W wypadku, gdy zmiana w określonym polu ma polegać na wykreśleniu ujawnionego w rejestrze wpisu, należy to zaznaczyć w części D „Wpis wnioskowany” przekreśleniem tego pola.
W wypadku gdy wniosek o zmianę wpisu w rejestrze dotyczy więcej niż jednego podmiotu, zmiany dotyczące kolejnych podmiotów należy wskazać na załącznikach o symbolu RZ-Z.
W wypadku gdy wniosek o zmianę wpisu dotyczy podrubryki 1 dla rubryk 2,3,4 (adres dla doręczeń w Polsce podmiotu mającego miejsce zamieszkania /siedzibę/ poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej) – zmiany adresu należy wskazać na dołączonym załączniku RZ-2A.
W Części 3 „Zmiany w rubryce 5”:
W Części 4 „Zmiany w rubryce 6”:
Poszczególne pola Części 2, Części 3 i Części 4 formularza wypełnia się, uwzględniając szczegółowe zasady wypełniania odpowiednich rubryk na urzędowym formularzu RZ-1.
Wymieniając załączniki, należy określić formę dokumentu poprzez zakreślenie znakiem „x” odpowiedniego pola.
Podpis wnioskodawcy – zarówno wniosek, jak i wszystkie dołączone urzędowe formularze załączników powinny być podpisane przez wszystkich wnioskodawców.
Do pisma procesowego należy dołączyć jego odpisy i odpisy załączników celem doręczenia ich uczestniczącym w sprawie osobom, a ponadto, jeżeli w sądzie nie złożono załączników w oryginale, po jednym odpisie każdego załącznika do akt sądowych.
Wniosek należy złożyć w biurze podawczym sądu lub przesłać pocztą.
Niezachowanie warunków formalnych pisma, które uniemożliwia nadanie mu dalszego biegu, powoduje wezwanie do uzupełnienia braków w terminie tygodniowym. Jeżeli braki nie zostaną w tym terminie uzupełnione, pismo podlega zwrotowi.
1. Ustawa z dnia 5 września 2008 r. o zmianie ustawy o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów oraz o zmianie innych ustaw; 2. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 grudnia 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustroju i organizacji centralnej informacji o zastawach rejestrowych oraz szczegółowych zasad udzielania informacji, wydawania odpisów i zaświadczeń; 3. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 grudnia 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji i sposobu prowadzenia rejestru zastawów; 4. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 grudnia 2008 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych dotyczących formy wniosków i dokumentów oraz ich składania do sądów prowadzących rejestr zastawów i do centralnej informacji o zastawach rejestrowych drogą elektroniczną a także orzeczeń, odpisów, zaświadczeń i informacji doręczanych wnioskodawcom tą drogą przez sądy oraz centralną informację; 5. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 grudnia 2008 r. w sprawie określenia wzorów urzędowych formularzy wniosków o wpis do rejestru zastawów.
PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.
Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.
Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.